Raktas į laimę – savipriežiūra

Kas yra savipriežiūra? Savipriežiūra skirtingų žmonių apibrėžiama, kaip suradimas veiklų, kurios tave maitina ir leidžia tau gerai jaustis, bei tų veiklų darymas, kaip savo poreikių atpažinimas, žinojimas, ką daryti, kai nesijauti gerai, bei ėmimasis tų žingsių, kad gyventume subalansuotą gyvenimą ir galėtume duoti savo geriausią kiekvienoje situacijoje. 

Dabar, kiek žmonių visuomenėje iš tikrųjų žino, kaip rūpintis savimi, ir tai daro reguliariai? Ne paslaptis, dauguma mūsų užaugome šeimose, visuomenėje, aplinkoje, kur buvome mokomi tikėti, kad rūpinimasis savimi yra kažkas savanaudiško ar savicentriško. Šio straipsnio tikslai trumpai pristatyti, kas iš tikrųjų yra savipriežiūra ir kodėl tai yra svarbu.

Kodėl savipriežiūra yra svarbi?

Kiekvienas sąmoningas žmogus sutiks, kad atsitraukti iš savo užimtos rutinos ir duoti šiek tiek savipriežiūros sau dar iki tol, kol pasiekiame visiems pažįstamą „perdegimą“, reikalinga kiekvienam iš mūsų. Skiriamasis savipriežiūros bruožas yra tai, kad ji yra duodama tau tavo paties. Tai yra apie tinkamą rūpinimąsi savimi ir elgimąsi su savimi taip švelniai, kaip elgiesi su kitais. 

Tai nėra apie ego. Tai nėra, kad ignoruoji visų kitų, išskyrus savo paties gerovę. Tai yra užsitikrinimas, kad tu prižiūri save, kad tu galėtum būti geriausiu savimi aplink tave esantiems žmonėms. Kai reguliariai atsitraukiame iš savo įprastų gyvenimų su šia intencija, mes galime matyti dalykus iš naujos perspektyvos, sulygiuoti savo protus ir susitelkti į prioritetizavimą tų dalykų, kurie iš tikrųjų yra mums svarbūs. Tai mums padeda būti motyvuotiems daryti tuos dalykus, kuriuos mes įprastai darome.

Nėra savanaudiška iš naujo pripildyti savo puodelius, kad galėtume būti „pilnai“ kitiems. Tai yra ne tik prabanga. Tai yra būtinybė. Pripildyti savo puodelį svarbu dar iki tada, kai jūs pradedate padėti kitiems, kad galėtumėte ateiti iš vietos, kur jūs gerai jaučiatės, priešingai, nei sujaudinti, dėl kažko sielvartaujantys ir galintys lengvai prarasti kantrybę.

Trūkumas supratimo, kas yra asmeninė savipriežiūra, gali atvesti į vietą, kur jaučiatės depresyviai, nerimastingai ir taip pat beviltiškai dėl to, kaip jūs jaučiatės. Yra sąrašas moksliškai nustatytų fizinių ir nefizinių ženklų, kuriuos mes galime stebėti,  rodančių savipriežiūros poreikį. Turime būti pakankamai sąmoningi, kad užtikrintai darytume tai, kad gerai jaustumėmės.

Vienas iš ženklų, pavyzdžiui, yra jaudinimasis, nežinojimas, ko griebtis, šokinėjimas nuo vieno prie kito. Tai yra trigeris suprasti, kad turime nuraminti savo protą, kad jis būtų efektyvus nuspręsti, kas yra svarbiausia dabar, ir mes galėtume užbaigti vieną darbą bei pajudėti prie kito. Kiti trigeriai apima galvos ir raumenų skausmą, nuovargį, miego problemas, apetito pokyčius, motyvacijos nebuvimą, intymių santykių poreikio sumažėjimą, padažnėjusius peršalimus, kaltės ar nelaimingumo pojūčius, negatyvų galvojimą apie kažką, pasitikėjimo praradimą, neapsisprendimą ir kt.

Mano istorija

Kai prieš dešimt metų pradėjau atpažinti pirmuosius depresijos požymius, siekiau pagalbos, tačiau nei ratas artimiausių bičiulių, nei psichologė, nei kunigas, į kuriuos kreipiausi, negalėjo padėti man taip, kaip buvo gyvybiškai reikalinga tuo metu. Troškau turėti kažką, su kuo galėčiau atvirai pasikalbėti apie savo išgyvenimus, tačiau atrodė, kad niekas negalėjo išgirsti manęs toje vietoje, kur buvo mano skausmas, išskyrus mane pačią.

Buvau po-trauminėje situacijoje, nesusitvarkiusi su vaikystės patirtimis. Simptomai kilo į paviršių ir neturėjau kitos išeities, kaip atsitraukti iš įprastos aplinkos, kad galėčiau pasirūpinti savimi. Alternatyva terapijai tapo dienoraščio ir tuo metu tinklarašio tuo pačiu pavadinimu „Gyvenu su Meile“ rašymas, sportas ir meditacija. Jaučiau, kaip tai padėjo mano kūnui, protui ir emocijoms, suteikė komfortą ir streso palengvinimą, ir tai tapo kasdiene praktika. 

Be abejo, tai buvo pradžia mano dvasinio pabudimo. Metodų pagalba, priėjimas prie aukštesnės sąmonės lygių man leido pakeisti mano suvokimą apie save santykyje su mano situacija, kad jausmai ir patirtys, kurios tuo metu buvo mano gyvenime, neapibrėžė to, kas aš esu. Susijungiau su savimi kaip sąmoninga būtybe, kuri patyrė tuos išūkius dėl to, kad turėjau pagydyti kažką savyje, kas pasąmoningai traukė tas aplinkybes. 

Mano pačios patirtis įkvėpė mane kurti erdves kitiems žmonėms atsitraukti ir iš to gimė meditacijos, savęs pažinimo ir dvasinio tobulėjimo užsiėmimai suaugusiems, moterims ir vaikams, masažų terapijos, studija, individualios sesijos ir retritai, kuriuos toliau vystau. Mūsų gyvenimo misijos dažnai slypi mūsų gyvenimo iššūkiuose, skausmuose ir pergalėse. Kai kažką įveikiame savo kelyje, galime paremti kitus, kurie eina per jų keliones. Praėjo beveik dešimtmetis nuo mano pirmojo atsitraukimo tuomet trejiems metams ir tai toliau yra viena labiausiai remiančių praktikų mano darbe ir gyvenime. Metų patirtis praktikoje parodė, kaip tai yra ypač svarbu ir neatsiejama nuo mūsų tarnysčių kitiems, kad atiduotume atgal sau/ savo kūnams.

Stresas

Šiuolaikinio pasaulio stresoriai, su kuriais susiduriame – paskolos, vaikų auginimas sudėtingose švietimo sistemose, konkurencinga visuomenė, persidirbimas, žmogiškų santykių sudėtingumas, skyrybos, laiko ir resursų trūkumas susitvarkyti su emocijomis bei traumomis (mentalinėmis ir fizinėmis) dabartyje ir iš praeities, kurios gali išlikti su mumis dienas, savaites, mėnesius ir metus – taip paprastai neišsisprendžia. Įslenka nerimas dėl ateities ir atsipalaidavimas tampa sunkiau pasiekiamas.

Stresas gali būti naudingas ir motyvuojantis. Šiek tiek streso darbe, tiekiant maistą šeimą ar apmokant sąskaitas, gali motyvuoti mus būti produktyviais ir atlikti dalykus. Tol, kol gebame kūrybiškai atsiliepti, kai iššūkis yra pagal mūsų galimybes ar šiek išplečiantis, stresas gali būti suvaldomas ir mes galime būti ganėtinai laiming gyvendami tokiu būdu. Kai užsitęsia nepatogus stresas arba esame stumiami už mūsų gebėjimo ribų (net ir su papildomis pastangomis), galime tapti pervargę, irzlūs, neproduktyvūs ir patirti fizinius simptomus, kurie kai kuriais atvejais gali privesti prie rimtesnių sveikatos problemų. 

Kaip sukurti erdvės savpriežiūrai?

Ir nors niekas nemėgsta būti minėtose situacijose, dauguma žmonių kovoja su savipriežiūros apkabinimu. Jei pasibaigė jūsų automobilio degalai, kiek ilgai delsite? Mūsų degalai – tai savipriežiūra. Kada paskutinį kartą pasakėte „Ne“? Žmonės/ darbas visada reikalaus jūsų laiko. Ar užblokuojate laiką jūsų kalendoriuje savipriežiūrai? Ar atliekate auditą, kaip leidžiate jūsų laiką, kur išeina jūsų laikas? Pakilimo kelionė, kurioje esame kolektyviai, yra rimtas iššūkis visai žmogaus sistemai ir aplinkai. Kai tai intensyvėja, kiekvienam yra svarbu gerbti savo kūną, savo laiką ir tapti ypač sąmoningais dėl to, kur investuojate savo dėmesį. 

Kviečiu jus turėti malonumą susikurti savipriežiūros sąrašą, nemokamų dalykų, kurie jus daro laimingą ir leidžia jums gerai jaustis. Tai gali būti pasivaikščiojimas gamtoje, gilaus kvėpavimo praktikos, meditacija, skambutis draugui, kuris jūsų klausosi, spalvinimas, knygos skaitymas, daržininkystė, klausymasis mėgstamos muzikos, laiko leidimas su naminiu gyvūnu ir kt. Kas idealiai būtų jūsų sąraše? Prisiminkite, kada paskutinį kartą gerai jautėtės ir kokie tai buvo užsiėmimai, aplinka, žmonės tuo metu. Pradėkite eksperimentuoti ir išmėginkite naujus dalykus, užsiėmimus, žmones. Tai padės suprasti, kas buvo ne taip, ir galėsite susikurti naują receptą gyventi subalansuotą gyvenimą. 

 

Jei norėtumėte labiau suprasti savipriežiūros ir sąmoningumo poreikį, kaip rūpintis jūsų mentaline ir fizine sveikata, sukurti teigiamą pokytį jūsų gerovėje ir pradėti matyti jūsų svajones vykstant jūsų realybėje, esate maloniai kviečiami prisijungti prie mūsų retrito Pietų Indijoje 2020 metų kovą, kur drauge su jogos mokytoju Vinod Kumar pasidalinsiu daugiau įrankių, kurie padės jums įgyvendinti jūsų tikslus. Kiekvienas asmuo, kuris suvokia savipriežiūros svarbą, tampa labiau įgalintu, galinčiu suvaldyti savo sveikatą bei išvystyti įpročius, kurie sustiprina naują gyvenimo būdą. Todėl tai yra investicija visam gyvenimui.

 
Galite sekti ir pamėgti mus čia: